سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

لزوم بازنمایی محتوای والا در بهترین قالب هنری

  • کد خبر: ۱۰۴۸۸۱
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
لزوم بازنمایی محتوای والا در بهترین قالب هنری
مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اهمیت هنر انقلاب اسلامی می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر مهدی حکیمی، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی می‌گوید: هنر انقلاب‎اسلامی را نمی‌توان از هنر اسلامی و ایرانی جدا دانست. اگر هنر ایرانی و اسلامی را به صورت جدی ادامه دهیم، هنر انقلاب نیز رشد پیدا کرده و در آینده با عنوان هنر دوره انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

به گفته او، یکی از بارزترین مکان‌هایی که گنجینه هنری قرون مختلف را در ایران اسلامی همراه خود دارد آستان مقدس حضرت رضا (ع) است. گنجینه‌ای که در قرن‌ها و دوره‌های مختلف به گونه‌ای بوده که هنرمندان تمام ارادت خود را پیشکش حضرت رضا (ع) و مفاهیم اسلامی و شیعی می‌کرده اند.

حکیمی ادامه می‌دهد: نگاهی که در آستان مقدس حضرت رضا (ع) و مفاهیم هنری وجود دارد جنس متفاوت و خاصی دارد و رسالتش این است که هنر‌ها را ضمن نگهداری و پاسداری از آن ها، در دوران جمهوری اسلامی ایران به کمال برساند.
او توضیح می‌دهد: مؤسسه آفرینش‌های هنری در طول فعالیت خود با رشته‌های مختلف گرافیک، تئاتر و نمایش، نماهنگ و مستند با رویکردی برگرفته از مفاهیم انقلابی آثاری تولید کرده است.

حکیمی می‌گوید: انجمن ادبی رضوی و شعر در زمینه شعر آیینی و مذهبی و مضامین انقلابی شب شعر‌ها و جشنواره‌های مختلفی برگزار کرده است. همچنین در حوزه پژوهش هنر نیز اقداماتی درباره انقلاب و مفاهیم اسلامی انجام داده است. به گفته او، فعالیت‌های مؤسسه در مورد شهید قاسم سلیمانی در جشنواره موسیقی فجر، سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفته است.

حکیمی یادآور می‌شود: انیمیشن «خط سرخ» که به همت مؤسسه تولید شده است به جهاد و شهادت می‌پردازد. سال گذشته نیز مستندی با مضمون انقلاب و حرم ساخته شده است. تولید مستندی با موضوع شهید و شهادت که مرتبط با حضرت رضا (ع) است نیز در دستور کار قرار دارد.

او ادامه می‌دهد: علاوه بر این نمایشگاه‌های بسیاری با موضوع انقلاب در نگارخانه رضوان به نمایش گذاشته شده و سرود‌هایی نیز تولید شده است. به گفته حکیمی، مؤسسه آفرینش‌های هنری با هدف رشد هنر تذهیب قرآنی، جریانی را در تذهیب و نگارگری اسلامی ایجاد کرده است. در زمینه عکاسی و تصویرسازی هم فعالیت‌هایی با مضمون مفاهیم انقلاب اسلامی داشته است.

او می‌گوید: تاکنون هنرمندان بسیاری در رشته‌های مختلف مانند نمایش عروسکی، خوش نویسی و نگارگری تربیت شده اند.

حکیمی یادآور می‌شود: زمانی مفاهیم انقلابی در هنر ماندگار می‌شوند که به بعد هنری آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. گاهی با آثاری روبه رو هستیم که مضمون و محتوای خوبی دارند، اما در شکل هنری، آن چیزی که باید وجود داشته باشد، دیده نمی‌شود.

او ادامه می‌دهد: بنابراین هنرمندان و همچنین مدیران مجموعه‌های هنری و فرهنگی باید توجه داشته باشند که فرم و محتوا باید در کنار هم عرضه شوند. به این معنا که وقتی محتوای والایی داریم باید آن را در بهترین قالب هنری نشان دهیم. این موضوع مهم‌ترین نکته ماندگاری آثار هنری با موضوع انقلاب اسلامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->